joi, 13 mai 2010

Best hot hatch

Cea mai buna masina sport la bani putini:



Aparent o surpriza, dar Renault face treaba asta de pe vremea lui Gordini, asa ca poate nu e chiar o surpriza. Surpriza ar fi ca e mai bun(over-all) si mai ieftin decat Focus RS.

4 comentarii:

  1. Vad ca singurele comentarii vs Focus RS le face referitor la consum. Nu-mi dau seama cum ar putea fi mai buna overall decat un Focus RS pt 'everyday use' fara clima sau cu performante putin mai slabe. Dar poate sunt subiectiv, desi nu cred :P

    RăspundețiȘtergere
  2. La nivelul asta e mai muult chestie de preferinte, amandoua sunt masini foarte bune. Sau rapide, depinde ce intelegi prin bune. Pentru mine n-ar fi buna ca mi-ar manca toti banii, mi-ar rupe coloana/spatele si, as zgaria-o probabil pe drumurile noastre la cat de joasa e.

    Dar cateva avantaje Renault-ul de pare ca are. Primul si cel mai important e pretul: £23,160 vs £27,895 Focusul. Apoi ar mai fi: better handling, asigurare mai ieftina, consuum si CO2 mai mic, intervale de service mai mari (18k sau doi ani) fata de 12500k la Focus, cruise control.

    Dupa mine la diferenta de cai putere, Focusul ar trebui sa fie mult mai rapid, dar e doar o diferenta de 0.2sec, de la 5,9 la 6,1. Nu am condus nici una dintre ele, dar ma face sa cred ca Renault-ul e mai manevrabila si reususte sa-si puna mai bine puterea jos. Pana la urma e de asteptat, Renault-ul au o luna istorie in a produce hothatch-uri (clio williams, versiunea precedenta de Megane Cup) pe cand precedentul Ford RS era aproape incontrolabil. Puneai piciorul pe acceleratie si riscai sa iesi cu masina de pe drum.

    Una peste alta, masini apropiate, cu ceva mai buna manevrabilitate de partea Ranault-ului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred ca 95% din clientii de Megane 250 Cup si Focus RS nu sunt interesati de C02 si consum. Masini de genul asta nu le iei pt economie de combustibil si performantele / capacitatile / fiabilitatea si designul stabilesc cat este de reusita masina.

    Uite si o parere a lui Clarkson despre 250 Cup:
    http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article6997799.ece

    Personal imi plac masinile in general, nu conteaza neaparat brandul, dar Megane 250 Cup nu-mi spune nimic, ma uit la masina si nu are acel ceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Parerea mea este ca oricine a muncit din greu pentru a-si lua o astfel de masina e interesat si de consum. Aici CO2-ul conteaza la stabilirea taxei de drum anuale, si daca in loc de 1000-1500euro trebuie sa platesc doar 500-800 atunci eu cred ca conteaza, mai multi bani de benzina. Chestia asta cu nu conteaza cat consuma sau ce noxe produce cred ca e valabila doar la (fara nici o aluzie) copii de bani gata , la masinile special preparate doar pentru circuit si la masinile de peste 100k euro. Imi amintesc ca si sefu pe vremea cand avea un BMW645i se cam plangea de consum sau mergea cateodata in regim economic.

    Cat despre comparatia de mai inainte, m-am uitat asa de curiozitate pe JD Power 2009 sa vad cum stau cele doua la capitolul fiabilitate, nu mi se pare mare diferenta intre locul 13(Focus) si locul 15(Megane).

    Si Meganul si Focusul sunt concepute ca (sau ar trebui sa fie) masini de strada pe care sa le poti lua si pe circuit cand ai chef. Ce nu pot eu sa inteleg e cum poti sa te simti confortabil in ele zi de zi, in drum spre servici, la cumparaturi sau in drum spre tara avand in vedere rigiditatea suspensiei si garda la sol si mai ales cum poti sa te simti Michael Schumacher pe circuit intr-o masina cu tractiune pe fata. Daca as fi pe piata de hot-hatchuri cred ca m-as orienta mai degraba catre un BMW 135i sau Evo X/Subaru STi pentru tractiunea spate respectiv integrala. Nu sunt cu mult mai practice, dar macar pe circut sunt super fun la condus.

    RăspundețiȘtergere