joi, 17 decembrie 2009

Iarna nu-i ca vara !

Cu dedicatie pentru Mircea Badea.
In primul rand eu il urmaresc in general cu placere pe Mircea, cel putin pentru partea umoristica(pamfletara) a emisiunilor lui.
L-am vazut ieri tare nemultumit ca primarii incep sa atraga atentia soferilor ca prezenta cauciucurilor de iarna pe masina ar fi foarte importanta. Ei bine, mesteru' Badea e tare scandalizat de asa ceva. El considera asta o aberatie, ar fi de acord cu cauciucuri de iarna doar in conditiile in care ar merge pe autostrada cu 130-140 km/h (what!??! 140 km/h in conditii de carosabil inzapezit?!?!?!), dar nu considera ca este nevoie de asa ceva pentru circulatia in Bucuresti la 40-50 km/h.
Cum pe mine treaba asta cu masinile si cauciucurile ma pasioneaza tare mult, sa va explic niste chestii despre cauciucurile de iarna:
Odată cu apropierea iernii, şoferii se confruntă cu schimbări rapide în ceea
ce priveşte starea vremii. Dacă vreţi să vă convingeţi, ascultaţi prognozele
meteo. Mereu se anunta combinaţii de zăpadă, gheaţă, ploaie şi
vreme uscată. Pentru a face faţă acestor condiţii diverse de drum, şoferii au
nevoie de anvelope de iarnă pe care se pot baza.
Aşadar, dacă termometrul arată sub +7 °C – e vremea ca anvelopele de vară să-şi ia concediu. Iarna, drumurile vor fi în mod normal ude şi alunecoase, iar anvelopele de iarnă pot asigura o mult mai bună aderenţă în aceste condiţii decât anvelopele de vară.Vedeti aici si o poza care aduce niste date concrete:


Deci, pe zapada, la 50 km/h, diferenta la distanta de franare e de vreo 2 lungimi de masina ... si vorbim aici doar de distante de franare! Ne apuca vara daca deschid acum discutia si despre compozitia cauciucurilor mele de iarna Dunlop Winter Sport 3D, si cum se comporta ele la temperaturi de 0 ... -30 grade, si cum cele de vara sunt sublime dar parca lipsesc cu desavarsire in aceleasi conditii! Despre ce grip ai la plecarea de pe loc in panta pe drum acoperit de zapada, chiar si cu tractiune spate ca mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu